UCZEŃ Z CHARAKTEREM
Program rozwoju umiejętności szkolnych, biegłości czytania i poczucia własnej wartości dla uczniów z klas 5 i 6.
Uczeń z Charakterem to program, skonstruowany z myślą o dzieciach, które mierzą się nie tylko z nauką, ale również, ze zmianami, które zachodzą w nich samych, związanych z okresem dojrzewania. To świetny czas, żeby młodzi ludzie odkrywali tajemnice funkcjonowania swojego mózgu, pamięci i swoich uczuć. Techniki rozwijające sprawność czytania i uczenia się pomagają w skróceniu czasu nauki i łagodzą szkolny stres.
4 elementy kursu, które rozwiną możliwości Twojego dziecka
1. Trening pamięci i koncentracji
Twój mały nastolatek już od kilku lat chodzi do szkoły. Przed nim kolejne wyzwania związane z przejściem do klasy 7, gdzie pojawią się nowe przedmioty i nowi nauczyciele. Umiejętność posługiwania się Technikami Pamięciowymi czy Mindmappingiem ułatwia zapamiętanie i skraca czas uczenia się coraz większej ilości materiału. Dlatego bardzo ważnym elementem programu Uczeń z Charakterem, jest uczenie się… uczenia.
Efektywność i motywacja do nauki w dużej mierze bierze się z umiejętnego zaangażowania w proces uczenia się prawej, twórczej półkuli mózgu. Służą temu techniki, których twój młody nastolatek nauczy się w trakcie kursu:
- Technika robienia Map Myśli
Jest to sztuka nieliniowego robienia notatek opartych na skojarzeniach. Takie notatki są zapamiętywane dużo łatwiej, niż ciągły tekst, gdyż odwzorowują schemat szlaków skojarzeniowych w mózgu. Wykonanie ich jest zajęciem bardzo kreatywnym i zajmuje niewiele czasu.
- Techniki pamięciowe
Mnemotechniki pozwolą Twojemu dziecku na zapamiętanie dużych ilości informacji w krótkim czasie. Co więcej, doskonale rozwijają kreatywność, a stosowanie ich, często jest po prostu… zabawne. Doskonale nadają się do łatwego i skutecznego zapamiętywania szkolnych treści.
Badanie pokazują, że dziecko, które zna mnemotechniki potrafi zapamiętać nawet siedem razy więcej informacji niż dziecko, które nie posługuje się technikami. To duże wsparcie dla młodego ucznia…
- Koncentracja
Ważnym elementem sprawnego uczenia się jest umiejętność koncentracji. Na każdych zajęciach dzieci trenują różne techniki, które rozwijają ich zdolność do skupiania swojej uwagi.
- Trójstopniowa technika regulacji
Dziecko podczas kursu, pozna i nauczy się stosować Trójstopniową technikę regulacji. Pomoże w tym nasza autorska Skala gotowości do nauki, która zachęca dzieci do wykonania trzech kroków, prowadzących do uzyskania optymalnego stanu skupienia i motywacji do nauki.
• Krok pierwszy, to głaskanie jaszczurki, czyli uspokajanie mózgu gadziego. Dziecko ma szansę wyciszyć się i opanować stres.
• Krok drugi, karmienie lwa, to odkrywanie własnej wartości.
• Krok trzeci, budzenie olbrzyma, to ćwiczenia aktywizujące zdolności językowe, matematyczne, artystyczne oraz społeczne dziecka.
2. Trening czytania i pasja do książek
Kiedy dziecko czyta książkę, w jego mózgu, pobudzone są miliony neuronów, które tworzą w umyśle wyobrażenie czytanych treści. Dlatego czytanie jest jednym z najlepszych ćwiczeń stymulujących mózg. Czytanie rozwija wyobraźnię, pamięć i umiejętność myślenia. Oczytane dziecko dysponuje większą wiedzą i ma bogatsze słownictwo. Dzieci sprawnie czytające zazwyczaj bardzo dobrze radzą sobie w szkole i mniej są narażone na szkolny stres.
Dzięki specjalnie skonstruowanemu treningowi ze wskaźnikiem, Twoje dziecko rozwinie pamięć, poszerzy swoje pole widzenia i wygimnastykuje oczy. To wszystko sprawi, że czytanie stanie się łatwiejsze i bardziej efektywne. Twoje dziecko nie tylko zacznie czytać szybciej, ale poprawi również rozumienie czytanego tekstu.
Ale to nie wszystko…
Wszystkie czytanki w programie, poparte są eksperymentami naukowymi, zabawami i grami. Sprawiają one, że dzieci lubią treningi i doceniają praktyczny wymiar czytania.
W trakcie zajęć grupa dyskutuje o przeczytanych tekstach, dzięki czemu dzieci uczą się myśleć, wrażać swoje opinie i dyskutować.
W ramach Klubu Książki dzieci przedstawiają grupie książki, które przeczytały i inspirują się wzajemnie do czytania. Jeden od drugiego, „zarażają” się pasją do czytania.
3. Rozwojowość i poczucie własnej wartości
W okresie dojrzewania pojawia się mniejsza umiejętność kontrolowania własnych emocji. Często też następuje nadwątlenie poczucia własnej wartości dojrzewającego, młodego człowieka. Dlatego „Budzenie w sobie olbrzyma” staje się bardzo ważnym elementem zajęć.
„Karmienie lwa” i „Budzenie olbrzyma” to nasze autorskie ćwiczenia rozwijające w nastolatkach dziewięć kluczowych cech, które pomagają odnosić im w życiu sukcesy. Należą do nich m.in. poczucie własnej wartości, dlatego bardzo ważne w tym wieku staje się umiejętność dostrzegania i doceniania swoich mocnych stron! Dzięki grom i zabawom, kursanci uczą się regulować swoje emocje i kierować uwagę w stronę zasobów wewnętrznych, które posiadają.
Odgrywane dramy rozwijają umiejętność nawiązywania dobrych relacji z innymi. Pozwala to lepiej czuć się w grupie rówieśniczej, co również jest bardzo ważne dla dojrzewających nastolatków.
Proponowane przez nas działania twórcze, utrwalają poznaną wiedzę i rozwijają artystyczne talenty dziecka.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego.
Twoje dziecko dowie się, że inteligencję i charakter można kształtować i rozwijać a dzięki ćwiczeniom mózg staje się bystrzejszy, gdyż tworzy nowe połączenia między neuronami. Postawa rozwojowa sprawia, że kursanci stają się bardziej otwarci na świat i szybciej uczą się nowych rzeczy.
4. Eksperymentarium i wiedza o świecie wokół nas
Dzieci uwielbiają eksperymentować, jednak praktycznie w ogóle nie robią tego w szkole. A szkoda, gdyż eksperymenty są bardzo ważną sferą nauki i pokazują jej praktyczną stronę. Podczas kursu rozwijamy w nastolatkach ciekawość świata i pasję do nauki. Dzięki eksperymentom naukowym zaczynają dostrzegać oni głębszy sens uczenia się. Rozwijają umiejętność dedukcji, przewidywania a przede wszystkim zadawania pytań. Nasze zajęcia naukowe, znacznie wykraczają poza program szkolny. Zaawansowane eksperymenty naukowe, m.in. ekstrakcja DNA roślinnego, obserwacje mikroskopowe, srebrzenie szkła… budzą fascynację młodych ludzi. Twoje dziecko zarazi się pasją do zdobywania wiedzy nie tylko z książek, ale z całego otoczenia.
A wszystko to w formie gry…
Cały program kursu ubrany jest w fabułę, która uatrakcyjnia zajęcia a trening wyzwala dużą dawkę zaangażowania.
Specjalnie na potrzeby kursu opracowaliśmy grę paragrafową „Młodzi naukowcy na tropie”. Uczestnicy wcielają się w postacie Młodych Naukowców, którzy krzyżują plany tajemniczej grupie X. Aby z powodzeniem wykonać tajemnicze misje, Naukowcy muszą zdobywać kolejne poziomy rozwoju czytania, pamięci i koncentracji. W wykonywaniu zadań pomaga im wiedza z zakresu fizyki, chemii i biologii, którą gracze zdobywają podczas spotkań.
Gra łączy ze sobą wszystkie elementy kursu. Opiera się na systemie motywującym zwanym gamifikacją – jest to przenoszenie elementów znanych z gier by motywować uczestników do zmiany zachowań w prawdziwym życiu.
Nastolatki kochają taki sposób uczenia się, gdyż gra sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy.
Psychologowie odkryli, że jeżeli osoby są przekonane, że trening jest formą gry, wierzą, że mogą więcej. A to dokładnie chcemy osiągnąć.
Na zajęciach również będą regularnie odbywać się rozgrywki „Gniewu Smoka”. Jest to specjalnie skonstruowana gra edukacyjna, która pomaga opanować poprawną ortografię, daty historyczne czy potrzebne wzory matematyczne.
Dlaczego warto?
Piąta i szósta klasa szkoły podstawowej to bardzo intensywny czas. Dzieci zdążyły przywyknąć do nowych przedmiotów i nauczycieli, ale w tym czasie zaczynają dokonywać się zmiany w nich samych, związane z okresem dojrzewania. Na horyzoncie pojawiają się również nowe wyzwania związane z bliskim przejściem na wyższy etap edukacji, gdzie znów pojawią się nieznane dotychczas przedmioty i nauczyciele.
Uczestnicząc w kursie twoje dziecko będzie opanowywać kluczowe dla tego wieku kompetencje i umiejętności.
Dzięki uczestnictwu w zajęciach, Twoje dziecko:
- Polubi się uczyć, bo pokażemy mu, jak to robić. Nauczy się szybkich i efektywnych metod zapamiętywania nowych rzeczy i nielinearnego notowania.
- Twoje dziecko nauczy się czytać metodą, która jest ciekawa, angażująca i bardzo efektywna. Podniesie nie tylko sprawność czytania, ale również zrozumienie czytanych treści. Dzięki dyskusjom o czytanych tekstach i książkach, czytanie może stać się jego pasją.
- Wykształci postawę rozwojową, która zwiększa poczucie własnej wartości, wyzwala skłonność do podejmowania wyzwań i wiarę w siebie.
- Dzięki grom i zabawom, Twój nastolatek odkryje i doceni swoje mocne strony oraz nauczy się współpracy w grupie.
- Będzie uczyć się pracy z emocjami i umiejętności ich regulacji.
- Twoje dziecko zainteresuje się światem. Dzięki serii eksperymentów, nauczy się pytać i dedukować.
- Dzięki gamifikacji będzie zaangażowane w zajęcia.
Jak wygląda kurs?
Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Zajęcia rozpoczynają się w ostatnim tygodniu września lub na początku października.
Warsztaty dla rodziców
Rodzice dzieci biorących udział w kursie, również mogą rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Proponujemy Państwu udział w bardzo ciekawych warsztatach rozwojowych, na których będziemy przybliżać ciekawe zagadnienia związane z psychologią dziecka i rodzica. Uczestnicy tych warsztatów, bardzo je sobie cenią.
Serdecznie zapraszamy!
Zapisz dziecko na bezpłatną lekcję pokazową
Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).
Zadzwoń do nas i umów się na lekcję!
Nasz sekretariat chętnie odpowie Ci również na wszelkie inne pytania dotyczące naszych kursów.