MISTRZOWIE MATEMATYKI
Kurs rozwoju talentów matematycznych dla dzieci z klasy 2-3.
To jest kurs dla każdego dziecka.
Według Ellen i Roberta Kaplanów, profesorów Harvardu, każde dziecko, posiada matematyczne talenty… czasami tylko nie do końca odkryte. Według tych wybitnych naukowców, każde dziecko, uczone matematyki ciekawymi i angażującymi metodami, może rozwinąć rozumienie matematyki na bardzo wysokim poziomie. Takie właśnie metody stosujemy w Akademii Nauki. Dlatego dzieci na naszych kursach zakochują się w matematyce i „główkowaniu”.
Matematyka, to umiejętność rozwiązywania problemów. Jej wartość jest tak ogromna, że nazywana jest „królową nauk”.
Dzieci, które rozumieją matematykę, zazwyczaj dobrze uczą się w szkole, gdyż mają rozwiniętą umiejętność myślenia!
Cele kursu
Naszym celem jest wykształcenie wyobraźni oraz intuicji matematycznej. Uczymy dzieci samodzielnie myśleć, rozwiązywać problemy oraz dostrzegać regularności. Dzieci uczestniczące w zajęciach Mistrzów Matematyki rozwijają pasję do rozwiązywania złożonych problemów, myślenie logiczne i matematyczne, oraz odkrywają, że matematyką można się bawić. Wyzwala to dużo radości i podnosi wiarę w siebie.
Metody, którymi pracujemy z dziećmi
1. Math Circle
Jednym z bardziej obiecujących sposobów uczenia dzieci matematyki opracowali Robert i Ellen Kaplanowie na Uniwersytecie Harvarda. Naukowcy ci opracowali ciekawy i angażujący sposób rozwoju umiejętności matematycznych u dzieci. Ich metoda – Math Circle, którą stosujemy na naszych kursach, daje wspaniałe wyniki. Dzięki niej, dzieci odkrywają swoją wewnętrzną logikę i uczą się nieschematycznego myślenia. Dzieci nie tylko zaczynają biegle rachować, ale również, poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych i logicznych, rozbudzają swoją intuicję matematyczną i umiejętność myślenia.
Sprawia to dzieciom dużo radości i podnosi wiarę w siebie. A co równie ważne, dzieci zaczynają lubić matematykę i doskonale radzą sobie z nią w szkole!
Kurs rozwoju talentów matematycznych małych dzieci wspierają również metody i pomoce matematyczne Marii Montessori oraz metody błyskawicznego rachowania, mające swoje korzenie w… matematyce wedyjskiej.
2. Metody Marii Montessori
Metoda Maria Montessori kładzie nacisk na swobodny rozwój dzieci. Przeciwstawia się systemowi szkolnemu, tłumiącemu aktywność dzieci, którego symbolem była dla Marii Montessori „szkolna ławka”. Montessori uważała, że głównym zadaniem nauczania jest wspieranie spontaniczności i twórczości dzieci.
Ta wybitna pedagog jest autorką ciekawych metod nauki matematyki, które mimo, że mają już prawie 100 lat, są nadal „nowatorskie” i dotąd nie odkryte przez tradycyjne systemy edukacyjne.
My korzystamy z kilku pomocy pani Marii. Dzięki nim zapoznajemy dzieci z ilościami, które kryją się za liczbami.
To bardzo ważne zagadnienie. Dzieci uczone matematyki tradycyjnymi metodami operują liczbami ale nie wiedzą, jakie ilości kryją się za nimi. Dziecko, które ma wyobrażenie ilości, dodając, mnożąc itp. przeżywa matematykę bardziej konkretnie niż abstrakcyjnie.
Zabawy dużymi liczbami są dla dzieci dużo ciekawsze i bardziej rozwojowe, niż sumowanie kilku patyczków (które raczej nie rozwiną matematycznych skrzydeł Twojego dziecka).
Dzieci uwielbiają duże liczby i co najważniejsze – doskonale sobie z nimi radzą!
3. Matematyka wedyjska
Matematyka Wed to nazwa, którą nadano starożytnemu systemowi matematycznemu, stosowanemu w Indiach.
Najbardziej urzekającą cechą systemu wedyjskiego jest jego spójność. Zamiast nie związanych ze sobą technik, cały system jest wewnętrznie powiązany. Ta spójność sprawia, że rachowanie staje się łatwe, przyjemne i zachęca do innowacji. Techniki wedyjskie pozwalają dzieciom dokonywać „trudnych” obliczeń i znajdować rozwiązania niemal od ręki, w większości w pamięci. Te uderzającej piękności metody stanowią część całego systemu, który charakteryzuje się znacznie większą systematycznością niż zachodni system matematyczny.
Dzieci uwielbiają uczyć się tych metod, bo dzięki nim mogą zadziwiać otoczenie biegłością rachowania. Daje im to dużą wiarę w siebie.
Program – Mistrzowie Matematyki
Oto zagadnienia, które realizujemy na zajęciach:
- Ilości
- Duże i ogromne ilości
- Dodawanie i odejmowanie dużych liczb na pomocach Marii Montessori
- Odejmowanie dużych liczb metodą Kaplana
- Jak liczyły babcie – działania na liczydle
- Mnożenie Kaplana i Montessori
- Mnożenie – Tabliczka mnożenia
- Mnożenie – jak liczyły nasze babcie (liczydło)
- Potęgowanie + potęgowanie metodą wedyjską
- Dzielenie
- Uwaga na nawiasy
- Kolejność działań i nawiasy metodą wedyjską
- Zabawy cyrklem: prosta, prostopadła, równoległa, kwadrat
- Ułamki dziesiętne co to jest + monety
- Ułamki dziesiętne odejmowanie oraz odejmowanie wedyjskie Mnożenie japońskie – liczby dwucyfrowe
- Pole kwadratu, prostokąta i trójkąta – samodzielne wyprowadzanie wzorów
- Mnożenie 99 z bazą 100 – matematyka wedyjska
- Cyrkiel i koło
- Ułamki zwykłe
- Ułamki – mnożenie
- Rachunek prawdopodobieństwa
- Rachunek + Gauss
- Liczby parzyste i nieparzyste + Gauss
- Figury – przekątne
Mimo, że niektóre zagadnienia mogą wydawać ci się „groźne”, pamiętaj, że żeby poradzić sobie z większością z nich, wystarczy, że dziecko potrafi wykonać podstawowe działania matematyczne!
Jak wyglądają zajęcia?
Ambitne zadania rozwiązujemy praktycznie oraz poprzez dobrą zabawę. Pokazujemy, że matematyka jest ciekawa i zabawna. Każde zajęcia rozpoczynamy zadaniem logicznym, aby już na początku pobudzić ciekawość matematyczną uczniów. Zapis i operacje matematyczne nie są celem, a tylko narzędziem w rozwiązaniu. Dzięki temu, że nie potrzebujemy formalnego zapisu matematycznego, potrafimy z dziećmi intuicyjnie przerobić zagadnienia, które w szkole pojawią się dużo później.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego. Tu dzieci uczą się, że:
- Mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.
- Każdy trening sprawia, że w mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i mózg się zmienia.
- Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).
Dzieci, które uczone są w duchu rozwojowym, w przyszłości mają większe poczucie własnej wartości, są bardziej skłonne do podejmowania wyzwań i wierzą w znaczenie wysiłku. Proponowane przez nas działania ujawniają i rozwijają myślenie, twórczość i kreatywność, dzięki czemu dzieci mogą być zadowolone z siebie i otwarte na świat matematyki.
A wszystko to w formie gry
Dzieci angażują się w zajęcia, gdyż są one prowadzone w formie gry fabularnej. Specjalnie na potrzeby programu została stworzona przez nas gra paragrafowa „Kosmiczni Detektywi”. Mali uczniowie wcielają się w rolę detektywów, którzy rozwijają swoje umiejętności dedukcji i rozwiązują zagadkę zaginionego skarbu. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia tajemniczą misję, podczas której z wypiekami na twarzy, przeżywają emocjonujące przygody.
Gra łączy ze sobą wszystkie elementy kursu. Opiera się na systemie motywującym zwanym gamifikacją – jest to przenoszenie elementów znanych z gier by motywować uczestników do zmiany zachowań w prawdziwym życiu.
Dzieci kochają taki sposób uczenia się, gdyż gra sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy.
Psychologowie odkryli, że jeżeli osoby są przekonane, że trening jest formą gry, wierzą, że mogą więcej. A to dokładnie chcemy osiągnąć.
Na zajęciach również będą regularnie odbywać się rozgrywki gry edukacyjnej „Gniew Smoka”. To gra karciana, która uczy i bawi. Twoje dziecko rozpocznie kampanię przeciw smokom, podczas której będzie uczyć się matematyki. Misją dziecka będzie zdobycie skarbów smoka. W tym celu będzie ono musiało prawidłowo odpowiadać na pytania z kart monet, które znajdzie w talii skarbów. Monety będą mu potrzebne, żeby zdobyć ekwipunek niezbędny do pokonania smoka. Wygrany pojedynek to łza smoka, bogactwo i sława!
Dlaczego warto?
- Twoje dziecko ma w sobie mnóstwo pasji i entuzjazmu, nie ocenia tego co się uczy.
- Twoje dziecko ma matematyczny talent, który może rozwinąć.
- Dzieci z rozbudzonym talentem matematycznym lepiej radzą sobie w szkole i przeżywają mniej stresu.
- Pozytywne nastawienie do matematyki, owocuje lepszymi efektami i większym odprężeniem w szkole.
Jak wygląda kurs?
Kurs składa się z 28 spotkań, które odbywają się raz w tygodniu. Zajęcia rozpoczynają się w ostatnim tygodniu września lub na początku października.
Warsztaty dla rodziców
Rodzice dzieci biorących udział w kursie, również mogą rozwijać swoje kompetencje i umiejętności. Proponujemy Państwu udział w bardzo ciekawych warsztatach rozwojowych, na których będziemy przybliżać ciekawe zagadnienia związane z psychologią dziecka i rodzica. Uczestnicy tych warsztatów, bardzo je sobie cenią.
Serdecznie zapraszamy!
Zapisz dziecko na bezpłatną lekcję pokazową
Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).
Zadzwoń do nas i umów się na lekcję!
Nasz sekretariat chętnie odpowie Ci również na wszelkie inne pytania dotyczące naszych kursów.