Musical Babies

Kategoria: Dzieci

Musical Babies to zajęcia muzyczno-ruchowe w języku angielskim dla dzieci od szóstego miesiąca życia do trzech lat.

Zajęcia mają na celu połączenie istotnych elementów ułatwiających przyswajania języka obcego, a mianowicie wczesne, bezstresowe osłuchanie się z językiem, zabawy a rytmem, muzykę klasyczną i ruch.

Zajęcia prowadzone są w języku angielskim i na ich etapy składa się śpiewanie piosenek, mówienie rymowanek przez osobę prowadzącą (i opiekunów w przypadku zajęć w grupach z opiekunami) przy równoczesnym wykonywaniu określonych, często zabawnych czynności przez dzieci, ćwiczenia wykształacające poczucie rytmu, zabawy ruchowe, oraz taniec do muzyki ludowej i etnicznej.

 

 

Istotną rolę spełniają wszelakie pomoce wizualne i dydaktyczne, obrazujące słownictwo używane w piosenkach.
Ważnym elementem zajęć, w szczególności w najmłodszych grupach jest zachowanie określonej rutyny, dzięki której dzieci czują się bezpiecznie i są świadome następowania po sobie każdego z etapów zajęć.

Najważniejszym aspektem jest nabycie prawidłowego wzorca wymowy angielskiej, tak aby w przyszłej nauce języka angielskiego dziecko posiadało już odpowiedni wzorzec, który będzie dla niego nieodzowny w nabyciu jak najlepszej wymowy angielskiej.

 

Zajęcia odbywają się w tzw. grupach „otwartych", czyli dla dzieci z rodzicem (opiekunem), lub w grupach tzw. „zamkniętych", czyli dla dzieci bez rodziców, w żłobkach państowych i prywatnych, w klubach maluszka, itp.

 

 



Cele i efekty zajęć

 

Dla dzieci Musical Babies to zajęcia, podczas których:

 

  • Poznają proste słowa i zwroty angielskie za pomocą rymowanek i piosenek angielskich, stopniowo z wiekiem włączają się w śpiewanie samych piosenek i mówienie rymowanek wraz z pokazywaniem określonych czynności.
  • Osłuchują się z językiem angielskim, co pomoże w późniejszej nauce języka, np. w przedszkolu.
  • Nabywają prawidłowego wzorca wymowy angielskiej, co jest najważniejsze na tym etapie nauki języka obcego
  • Wykształcają wyczucie rytmu za pomocą prostych instrumentów muzycznych, tańca, ruchu, oraz poprzez różnorodne gry i zabawy, nabywając bądź usprawniając przy tym koordynację ruchową.
  • Nabywają niezastąpioną umiejętność słuchania.
  • Mają możliwość interakcji z innymi dziećmi w podobnym wieku w przypadku grup z opiekunami

 

Dla rodziców Musical Babies to zajęcia, które umożliwiają:

 

  • Poznanie przez mamę, lub osobę uczęszczającą z dzieckiem na zajęcia rymowanek i piosenek po angielsku do wykorzystania we wpólnej zabawie z dzieckiem poza zajęciami; w domu, ogrodzie, na spacerze, czy w podróży.
  • Okazję do przyzwyczajenia dziecka do obcowania z grupą innych dzieci.
  • Umożliwienie spotkania innych mam, opiekunów z dziećmi w podobnym wieku, nawiązania nowych znajomości, a może nawet przyjaźni.

Informacje na stronach: Angielski dla dzieci Musical Babies-www.musicalbielsko.pl lub  centrali MUSICAL BABIES

 

  

 

Artykuły Centrum Nauki i Muzyki:

  • Inspiracje dla rodziców dzieci szkolnych

    CZYTANIE TO PODSTAWA

    Jeżeli chcesz, żeby dziecko rozwijało swój sposób myślenia, kreatywność, wyobraźnię i koncentrację, zainspiruj je do czytania książek.
    To bardzo ważne!

    Czytaj dziecku codziennie ciekawe książki szczególnie, jeżeli dziecko nie lubi tego robić samodzielnie! Znajdźcie jakieś hobby i czytajcie o nim wspólnie. Dyskutujcie o tym, co czytacie, o postawach bohaterów, o życiu na innych kontynentach lub w innych czasach. Uzbrój się w cierpliwość, a zobaczysz, że dziecko z czasem samo chętnie sięgnie po książkę. Zacznie błyszczeć swoją wiedzą i wykaże się umiejętnością analizy i logicznego myślenia!

  • Do inteligencji poprzez Muzykę

    Wyniki badań wsparte nauką dowodzą, że dzieci, które bardzo wcześnie i intensywnie zajmują się muzyką, szczególnie grą na instrumencie klawiszowym, są bardziej inteligentne niż dzieci, które takiej szansy nie miały. Poniżej kilka przykładów:

    >wczesne zajmowanie się muzyką pobudza obszerne potencjały inteligencji;
    >istnieje jednoznaczny związek między grą na instrumentach i rozwojem inteligencji;
    >„Intensywne zajmowanie się muzyką oraz aktywne muzykowanie wspierają cechy osobowości i sposobu zachowania jak wytrwałość, konsekwencja, odpowiedzialność, koncentracja, poleganie na sobie nawzajem, zdobywanie własnych doświadczeń oraz krytyczny dystans do własnej gry” – wypowiedź Prof. Hansa Günthera Bastiana po  wstępnych badaniach w berlińskich szkołach podstawowych. 

    Każde dziecko jest „człowiekiem-ucho”.

  • Szkolne role dzieci

    Każde dziecko ma naturalną potrzebę bycia zauważonym i docenionym. Kiedy dziecko idzie do szkoły, pragnie zaistnieć wśród rówieśników i chce, żeby Pani poświęciła mu swój czas i uwagę.

    Już po kilku dniach w szkole możemy zauważyć, że wśród dzieci następuje powolny, ale wyraźny podział na „lepszych” i „gorszych”. Rozpoczyna się proces obejmowania klasowych ról. 

    Jest to proces nieświadomy. Najbardziej komfortowo czują się dzieci, które obejmują tzw. „role wspierające”.
    Dzieci te są postrzegane jako zdolne, inteligentne, błyskotliwe. Role te przyjmują dzieci, które potrafią czytać, znają litery, liczą, mają dobrą pamięć, potrafią  skoncentrować się na zadaniu. Dzieci, które nie posiadają tych umiejętności, porównując się ze zdolnymi rówieśnikami, zaczynają czuć się „gorsze”.

Centrum Nauki i Muzyki

Kursy i warsztaty dla młodzieży i dorosłych:

Szkoła Muzyki Rozrywkowej
Kursy rozwoju i praca z zasobami

Centrum Nauki i Muzyki w sieci:

© Akademia Nauki w Bielsku-Białej  |  ul.Górska 3a,   Bielsko-Biała,    tel. (33) 815 15 14