Dni Otwartych Drzwi 2015

Kategoria: Aktualności
Opublikowano: poniedziałek, 10, sierpień 2015

 

 

Zapraszamy na "DNI OTWARTYCH DRZWI", które odbędą się 6 (niedziela) oraz 12 (sobota) września.

 

W trakcie ich trwania będzie można zapoznać się z działalnością placówki oraz uczestniczyć w szeregu bezpłatnych lekcji i warsztatów.

 

Harmonogram zajęć:


  • DZIECI
    • 10:00 oraz 12:00MAŁY ODKRYWCA PRE - ZACZAROWANY ZAJĄCZEK (3-4 latka)
    • 10:00 oraz 12:00MAŁY ODKRYWCA - PRZYGODA NA WYSPIE (5-6 lat)
    • 12:00NI?OS MUSICALES (3,5-4,5 lat) - Uczymy się i śpiewamy po hiszpańsku.
    • 13:00NI?OS MUSICALES (5-6 lat) - Uczymy się i śpiewamy po hiszpańsku.

  • UCZNIOWIE
    • 11:00 oraz 15:00MĄDRE DZIECKO PRE - TINA - KOSMICZNA PODRÓŻ (1-2 klasa)
    • 11:00 oraz 15:00MĄDRE DZIECKO (3-4 klasa)
    • 14:00UCZEŃ Z CHARAKTEREM (5-6 klasa)
    • 13:00CZYM SKORUPKA ZA MŁODU (3-4 klasa szkoły podstawowej) - techniki pamięciowe, mapy myśli, koncentracja
    • 14:00EL ESPA?OL MÁGICO (1-3 klasa) - Uczymy się i bawimy po hiszpańsku.
    • 10:30PITAGORAS 6 klasa ? Matematyka? - umiem i rozumiem.

  • MŁODZIEŻ I DOROŚLI
    • 13:00GIMNAZJALISTA Z KLASĄ
    • 11:30PITAGORAS - GIMNAZJUM - Matematyka nie musi być trudna.
    • 12:30PITAGORAS - MATURA
    • 10:00KWANTOWY UMYSŁ 16+

 

Prosimy o telefoniczną lub mailową rezerwację miejsc:

tel: (33) 815 15 14

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Czym skorupka za młodu....

Kategoria: Aktualności
Opublikowano: czwartek, 12, marzec 2015

 

KURS JAK SIĘ UCZYĆ DLA DZIECI OD 3 - 6 KLASY

ZAPISY DO NOWEJ GRUPY

 

Czym skorupka za młodu ? czyli uczmy dzieci jak się uczyć

- dlaczego kucie nie jest metoda?

- jak skutecznie zapamiętywać dobrze się przy tym bawiąc?

- jak notować zgodnie z praca naszego mózgu?

- jak zwiększyć koncentrację?

- jak przygotować się do odrabiania zadań?

- dlaczego ważny jest relaks?

Czytaj więcej: Czym skorupka za młodu....

Mapy Twoich Myśli

Kategoria: Aktualności
Opublikowano: czwartek, 05, marzec 2015

 

Zapraszamy na kolejny warsztat tym razem nie tylko dla rodziców

21 MARCA 2015 

godzina: 12:00

Czas trwania: 2 godziny

o czym tym razem? o MAPACH MYŚLI

Czytaj więcej: Mapy Twoich Myśli

Diabeł tkwi w szczegółach

Kategoria: Aktualności
Opublikowano: piątek, 27, luty 2015

Kolejny warsztat dla rodziców odbędzie się

28 lutego 2015 roku

godzina :12:00

Czas trwania: 2 godziny

 

Czy wystarczy mówić by inni nas rozumieli?

Czy wystarczy słuchać by słyszeć?

Podczas warsztatu odkryjemy własne style komunikowania się.

Poznamy bariery komunikacyjne.

Dowiemy się co można zrobić by inni nas rozumieli a co byśmy my rozumieli innych.

Przećwiczymy poznaną wiedzę.

Warsztat jest doskonałym wstępem do kolejnego kwietniowego warsztatu na temat porozumienia.

Będzie Bal !

Kategoria: Aktualności
Opublikowano: niedziela, 18, styczeń 2015

Artykuły Centrum Nauki i Muzyki:

  • Inspiracje dla rodziców dzieci szkolnych

    CZYTANIE TO PODSTAWA

    Jeżeli chcesz, żeby dziecko rozwijało swój sposób myślenia, kreatywność, wyobraźnię i koncentrację, zainspiruj je do czytania książek.
    To bardzo ważne!

    Czytaj dziecku codziennie ciekawe książki szczególnie, jeżeli dziecko nie lubi tego robić samodzielnie! Znajdźcie jakieś hobby i czytajcie o nim wspólnie. Dyskutujcie o tym, co czytacie, o postawach bohaterów, o życiu na innych kontynentach lub w innych czasach. Uzbrój się w cierpliwość, a zobaczysz, że dziecko z czasem samo chętnie sięgnie po książkę. Zacznie błyszczeć swoją wiedzą i wykaże się umiejętnością analizy i logicznego myślenia!

  • Do inteligencji poprzez Muzykę

    Wyniki badań wsparte nauką dowodzą, że dzieci, które bardzo wcześnie i intensywnie zajmują się muzyką, szczególnie grą na instrumencie klawiszowym, są bardziej inteligentne niż dzieci, które takiej szansy nie miały. Poniżej kilka przykładów:

    >wczesne zajmowanie się muzyką pobudza obszerne potencjały inteligencji;
    >istnieje jednoznaczny związek między grą na instrumentach i rozwojem inteligencji;
    >„Intensywne zajmowanie się muzyką oraz aktywne muzykowanie wspierają cechy osobowości i sposobu zachowania jak wytrwałość, konsekwencja, odpowiedzialność, koncentracja, poleganie na sobie nawzajem, zdobywanie własnych doświadczeń oraz krytyczny dystans do własnej gry” – wypowiedź Prof. Hansa Günthera Bastiana po  wstępnych badaniach w berlińskich szkołach podstawowych. 

    Każde dziecko jest „człowiekiem-ucho”.

  • Szkolne role dzieci

    Każde dziecko ma naturalną potrzebę bycia zauważonym i docenionym. Kiedy dziecko idzie do szkoły, pragnie zaistnieć wśród rówieśników i chce, żeby Pani poświęciła mu swój czas i uwagę.

    Już po kilku dniach w szkole możemy zauważyć, że wśród dzieci następuje powolny, ale wyraźny podział na „lepszych” i „gorszych”. Rozpoczyna się proces obejmowania klasowych ról. 

    Jest to proces nieświadomy. Najbardziej komfortowo czują się dzieci, które obejmują tzw. „role wspierające”.
    Dzieci te są postrzegane jako zdolne, inteligentne, błyskotliwe. Role te przyjmują dzieci, które potrafią czytać, znają litery, liczą, mają dobrą pamięć, potrafią  skoncentrować się na zadaniu. Dzieci, które nie posiadają tych umiejętności, porównując się ze zdolnymi rówieśnikami, zaczynają czuć się „gorsze”.

Centrum Nauki i Muzyki

Kursy i warsztaty dla młodzieży i dorosłych:

Szkoła Muzyki Rozrywkowej
Kursy rozwoju i praca z zasobami

Centrum Nauki i Muzyki w sieci:

© Akademia Nauki w Bielsku-Białej  |  ul.Górska 3a,   Bielsko-Biała,    tel. (33) 815 15 14