Mapy Twoich Myśli
Zapraszamy na kolejny warsztat tym razem nie tylko dla rodziców
21 MARCA 2015
godzina: 12:00
{youtube}JGVMH6aPJvk{/youtube}
Czas trwania: 2 godziny
o czym tym razem? o MAPACH MYŚLI
Zapisy 33 815 15 14
Zapraszamy na kolejny warsztat tym razem nie tylko dla rodziców
{youtube}JGVMH6aPJvk{/youtube}
Czas trwania: 2 godziny
o czym tym razem? o MAPACH MYŚLI
Zapisy 33 815 15 14
CZYTANIE TO PODSTAWA
Jeżeli chcesz, żeby dziecko rozwijało swój sposób myślenia, kreatywność, wyobraźnię i koncentrację, zainspiruj je do czytania książek.
To bardzo ważne!
Czytaj dziecku codziennie ciekawe książki szczególnie, jeżeli dziecko nie lubi tego robić samodzielnie! Znajdźcie jakieś hobby i czytajcie o nim wspólnie. Dyskutujcie o tym, co czytacie, o postawach bohaterów, o życiu na innych kontynentach lub w innych czasach. Uzbrój się w cierpliwość, a zobaczysz, że dziecko z czasem samo chętnie sięgnie po książkę. Zacznie błyszczeć swoją wiedzą i wykaże się umiejętnością analizy i logicznego myślenia!
Wyniki badań wsparte nauką dowodzą, że dzieci, które bardzo wcześnie i intensywnie zajmują się muzyką, szczególnie grą na instrumencie klawiszowym, są bardziej inteligentne niż dzieci, które takiej szansy nie miały. Poniżej kilka przykładów:
>wczesne zajmowanie się muzyką pobudza obszerne potencjały inteligencji;
>istnieje jednoznaczny związek między grą na instrumentach i rozwojem inteligencji;
>„Intensywne zajmowanie się muzyką oraz aktywne muzykowanie wspierają cechy osobowości i sposobu zachowania jak wytrwałość, konsekwencja, odpowiedzialność, koncentracja, poleganie na sobie nawzajem, zdobywanie własnych doświadczeń oraz krytyczny dystans do własnej gry” – wypowiedź Prof. Hansa Günthera Bastiana po wstępnych badaniach w berlińskich szkołach podstawowych.
Każde dziecko jest „człowiekiem-ucho”.
Każde dziecko ma naturalną potrzebę bycia zauważonym i docenionym. Kiedy dziecko idzie do szkoły, pragnie zaistnieć wśród rówieśników i chce, żeby Pani poświęciła mu swój czas i uwagę.
Już po kilku dniach w szkole możemy zauważyć, że wśród dzieci następuje powolny, ale wyraźny podział na „lepszych” i „gorszych”. Rozpoczyna się proces obejmowania klasowych ról.
Jest to proces nieświadomy. Najbardziej komfortowo czują się dzieci, które obejmują tzw. „role wspierające”.
Dzieci te są postrzegane jako zdolne, inteligentne, błyskotliwe. Role te przyjmują dzieci, które potrafią czytać, znają litery, liczą, mają dobrą pamięć, potrafią skoncentrować się na zadaniu. Dzieci, które nie posiadają tych umiejętności, porównując się ze zdolnymi rówieśnikami, zaczynają czuć się „gorsze”.
© Akademia Nauki w Bielsku-Białej | ul.Górska 3a, Bielsko-Biała, tel. (33) 815 15 14